INTRODUCTIE‎ > ‎

C'70

In 1970 werd ook 25 jaar bevrijding gevierd met allerlei activiteiten. De nadruk lag op gezelligheid en vertier in de binnenstad. “De combinatie van ‘werkstad en leefstad’ is wat aan de burger wordt getracht te communiceren tijdens deze ‘Communicatie 70’ of C ‘70. Paviljoens met eethuisjes, plastic afdakjes en koepels van het bedrijfsleven slingeren zich als een lint langs Weena, Coolsingel, Binnenweg en Karel Doormanstraat. Hierboven volgt een kabelbaan hetzelfde traject.” Bron Gemeentearchief Rotterdam.

In het kader van Communicatie ’70 konden Feyenoordsupporters in een paviljoentje op het Stadhuisplein op de foto met de cup.


In het Cupnummer van de Europese kampioen, uitgave van De Feijenoorder, clubblad van de 'Sportclub Feijenoord' werd het als volgt verwoord: “Nu onze club met het winnen van de Europa Cup de top heeft bereikt van de Europese voetbalsport en honderdduizenden zich met haar verheugen in dit grandioze succes, heeft het bestuur in het kader van de manifestatie Communicatie ’70 deze trofee tentoongesteld in het hartje van Rotterdam en wel in een door C ’70 beschikbaar gesteld nieuw paviljoen op het Stadhuisplein, waar tevens een aantrekkelijke expositie over de club is ingericht.

Als grote attractie is in het paviljoen de Europa Cup tentoongesteld en een ieder die er interesse voor heeft, kan zich daar met de cup laten fotograferen, waar voor een bijdrage van f 2,50 voor het goede doel, de leefbaarheid van Rotterdams oude wijken en met name de daar opgroeiende jeugd te bevorderen, gevraagd wordt."